CBD

Naučte se relaxovat

Relaxace ve vaně je účinnější s Timme CBD koupelovou bombou

Žijeme v rychlé, dynamické době, která na nás klade obrovské nároky. Téměř všichni víme, že pokud máme stihnout všechny pracovní úkoly a zároveň plnit naše každodenní rodinné, rodičovské nebo partnerské povinnosti, naše okolí a také mi sami, nás často nutí sáhnout si na dno svých sil.

Znáte stav, kdy máte pocit, že vás přejel parní válec?  

A to doslova a do písmene nejen po fyzické, ale i psychické stránce, a tak je nejvyšší čas zapnout výstražné alarmy a zavelet k ochraně…chce to Relax! Pokusme se společně naučit relaxovat.

Pod pojmem relaxace nacházíme ve slovnících následující vysvětleni, jde o uvolnění fyzického (svalového) anebo duševního napětí.  

Relaxace je činnost, kterou se musíme naučit každý a postupně. Mnozí se obávají, toho, že pokud chtějí relaxovat musí to dělat pravidelně. Tady je třeba podotknout, že výhody převyšují všechny negativa. I když se ze začátku budeme muset učit novým věcem, technikám, či obětovat tomu čas, a máme pocit, že ho vůbec nemáme odkud vzít v našem nabitém čase, jde právě o čas pro sebe, který se nám vrátí. Výhodou je, že pokud získáme relaxační zkušenosti, nemusíme se bát, že bychom je ztratili. Naučená schopnost relaxace nám umožní uvolnit se rychleji a vytvořit si i tzv. „bleskovou relaxaci“. Následně můžeme upustit od pravidelného cvičení a relaxaci si dopřát tehdy, kdy ji potřebujeme. Je na nás, jakou formu relaxace si zvolíme a jak si ji pro svoje potřeby přizpůsobíme. Mnoho lidí si po osvojení návyku relaxovat už nedokáže představit den bez relaxace.

Pokud je člověk duševně nebo fyzicky unavený, má neodolatelnou touhu relaxovat. Je nutné uvolnit svaly z napětí a přestat intenzivně přemýšlet. Obranná reakce těla nás ochrání před přetížením. Naše povinnosti nám však často neumožňují zpomalit a ukrást si trochu času pro sebe. Myslíš, že nemáme právo být sobečtí a odpočívat?

Ano, máme a udělejme to dříve, než nastane okamžik, kdy vám vaše vyčerpané tělo vypoví poslušnost a samo si vybere nežádoucí přestávku ve formě fyzického onemocnění, či psychického vyhoření.

Relaxace zahrnuje komplex fyziologických a psychologických technik, speciální stravu, a dokonce i další podporu, např. látky působící příznivě na člověka. Může to zvládnout každý, kdo má schopnost zastavit se a restartovat.

Relaxace zahrnuje přeměnu reflexní relaxace na vědomou, vůle akt. Pro většinu lidí je relaxace způsobem, jak se zotavit ze stresující události, ať už je to rušný pracovní den nebo silné negativní emoce.

Jak se tedy naučit uvolnit naši duši? Naučit se mentálně relaxovat je první fází sebepoznání. Bohužel v dnešní době děláme něco, co milujeme. Máme tendenci žít v rytmu práce a domova.

Chcete-li se dozvědět, jak chránit své duševní zdraví, rozhodněte se, co chcete dělat. Někdo by mohl milovat kreslení, vaření nebo pečení koláčů, někdo by chtěl napsat knihu, možná sníte o práci se zvířaty. Může to být i sportovní nebo rekreační turistika. Zeptejte se sami sebe: „Co mi na relaxaci chybí?“ Podívejte se dovnitř a nezapomeňte najít odpověď. 

Podívejte se na svůj denní / týdenní rozvrh a vyhraďte si čas pro sebe, alespoň jednu až dvě hodiny denně, na začátku klidně i půl hodiny.

Meditační techniky a některé jógové praktiky vám také mohou pomoci naučit se relaxovat. Skládají se ze souboru činností k dosažení zaručeného výsledku: relaxace a vnitřního klidu. Začněte chodit na jógu nebo začněte provádět relaxační cvičení doma. Relaxační techniky jsou obecně považovány za prospěšné a mohou být použity velkou částí populace. Pomáhají budovat odolnost vůči stresu, bojují proti nespavosti, nervozitě, trémě a přispívají k duševní pohodě.  

Relaxace může zahrnovat:

  • fyzickou aktivitu – pravidelný pohyb, turistika, sport, nebo procházky dokážou zázraky, vyplavujeme při nich z těla vlastní hormon endorfin, který v nás navozuje pocit štěstí;
  • masáž – jedna z nejlepších možností, jak zrelaxovat tělo a vědomí. Pokud nemáte dostatek času, či financí, není podmínkou jít na masáž mimo domov, je to možné i na pracovišti v rámci krátké přestávky. Můžete si zakoupit např. přenosný masážní přístroj, masážní krémy, nebo gely, výborná je i antistresová koule a v teplých dnech můžete aplikovat na zápěstí studenou vodu na chlazení vetších žil k dosažení uvolnění organismu;
  • správné stravováni – k zabezpečení správného poměru živin a samozřejmě pozitivního vlivu na naše celkové zdraví by strava měla obsahovat:
    1. čerstvou zeleninu a ovoce jako zdroj vlákniny (všestranný příznivý vliv)       
    2. ryby, nejlepší čerstvé (obsahují fosfor, který napomáhá uvolněni svalů a jód, který udržuje normální hormonální hladinu);                                                   
    3. luštěniny, ořechy, pohanka a pšenice (zdroj hořčíku – přírodní antidepresivum);
    4. mléčné výrobky, rýže, žitný chléb, ořechy a meruňky (tyto potraviny obsahují maximální množství vitamínů B, které stabilizují mozkovou aktivitu a zvyšují toleranci stresu).
    5. sacharidy – zvláště jednoduché cukry, jako je hroznový cukr, fruktóza, jsou snadno rozložitelné sacharidy, které jsou žádoucí pro vyvážený příjem – brambory, sladké ovoce a med (zdroj glukózy, jehož nedostatek v těle způsobuje například stav nervozity);
  • ochrana duševní rovnováhy – naučte se mít rádi sami sebe, vytvořte si okruh pozitivních lidí a přátel, setkávejte se s nimi ať můžete společně trávit příjemný čas, který vás nabije pozitivními zážitky;
  • wellness aktivity – udělejte si doma teplou koupel s přidáním bylinek, mořské soli, aromatických olejů, nebo koupelové bomby CBD na relaxaci a uvolnění po náročném dni. Uvařte si bylinný čaj, nebo osvěžující nápoj, vyzkoušejte oleje s CBD, CBG, CBN, které potlačí negativní myšlenky, eliminují stres a navodí pozitivní myšlení;
  • protistresové dýchací cvičení – dech je naší základní životní potřebou a dokáže nás dobře a rychle napojit na naše tělo. Proto se jedná o nejrozšířenější relaxační metodu. Dýchat musíme, ale způsob, jakým dýcháme dokážeme vůlí ovlivnit, a to následně přináší uvolnění zbytku těla a psychiky (relaxace dýchání je obzvlášť užitečná při dýchání do břicha);
  • pasivní odpočinek – relaxujte nejen aktivně, ale i pasivně, snažte se svaly co nejvíce uvolnit. Pokud máte bolest a otoky nohou, dejte je do zvýšené polohy, použijte chladné masážní krémy a gely, hýčkejte nohy – zaslouží si naši pozornost a jistě budou vděčné za péči v podobě „lehkých nohou“;
  • spánek – kvalitní a dostatečný spánek je neodmyslitelnou součástí relaxace. Pozornost by měla být věnována také její délce. Zdravé tělo reguluje střídání napětí a relaxace, spánek je důležitou součástí regenerace těla. Nemůžete přirozeně usnout? Co vám brání v relaxaci před spaním? Může to být nevhodný polštář, matrace, rušivý zvuk, např. hluk z elektrospotřebičů, včetně televize, nevyvětraná a zakouřená místnost, nebo jiné ovlivnitelné faktory. Není potřeba ihned sahat po lécích na spaní, zkuste upravit všechny rušivé faktory, popř. vyzkoušejte podpůrné činnosti, které jsme v krátkosti shrnuli v článku, vyzkoušejte doplňky ke zkvalitnění spánku v podobě přípravků CBD Sleep oil. Možností je mnoho a je na vás najít tu správnou a vhodnou volbu pro sebe.    

Proč potřebujeme relaxovat? Relaxace ovlivňuje pozitivně naše tělo. V našich životech máme hodně napětí, vzrušení a konfliktů. Relaxace nám pomůže zbavit se negativních emocí. Včerejší negativní zážitky nejsou tak silné a bolestivé po vydatném spánku, což je jedna z relaxačních možností. Pokud je potřebujete odstranit dříve a být v pohodě, například před obtížným a důležitým rozhovorem, zkuste se soustředit na dechové cvičení, relaxovat i tím, že se pohodlně posadíte a uvolníte se od vzrušení a uvolníte svou mysl.Každý, kdo se chce naučit relaxovat, by měl ovládat základní způsoby, jak zmírnit fyziologický a emocionální stres. Člověk, který ví, jak relaxovat a pracovat se svým tělem, vypadá uvolněně, svěže a nikdy nebude vypadat napjatě nebo ztrápeně.  A o to jde, žít život naplno, ne žít, ale užívat si každou minutu.

Comments

There are no comments yet.

Napiš komentář