CBD

Jím zdravě a nehubnu. Proč?

uvodni zdrava

„V práci mám na stole už jen oříšky a když mám chuť něco jíst tak si dám už jen to….“

 „Já jím už jen zdravé věci…“

 „Miluji pečivo, ale samozřejmě se obejdu i bez něj, když je třeba…“

 “ Poslední jídlo jím v 17:00…“

 “ Začala jsem pít nějaký prášek (čaj, detox, náhradu jídla…) a opravdu jsem zhubla…“

 „Namísto sladkostí si kupuji ty proteinové tyčinky / polomáčené rýžové chlebíčky / müsli tyčinky…“

Osobní trenérka a slovenská reprezentantka v kategorii Bikiny Fitness –  Michaela Kanuščáková radí:

Výše jsem si připravila pár příkladů ze seznamu nesmyslných vět, které často denně poslouchám a jsou také příčinou našeho opakovaného selhávání. Jelikož nechci, aby tvořily velkou část tohoto článku, tak jsem pro dnešek vybrala pár asi nejfrekventovanějších z nich. Řekla bych, že v dnešní době plné informací na každém kroku, by měla být drtivá většina z nás více obeznámena s touto problematikou, neboť se o hubnutí a formování postavy zajímáme, případně se už nějakou dobu točíme v bludném kruhu. Věty, které jsou nahoře zmíněné, nejsou ani tak špatné, ale spíš nesprávně podané či nesprávně pochopené.

Pokud se v tomto bludném kruhu nechceme točit celý život, tak je myslím snazší, si ty informace jednou provždy nastudovat, ověřit a vědět, že to, co dělám, má konečně hlavu a patu. Ale bohužel realita je většinou jiná. A moje zkušenost je taková, že my se raději v tom bludném kruhu točit budeme, namísto té druhé logické možnosti, kterou jsem zmínila. Většina žen i dnes ani netuší, o čem hubnutí vlastně je, na čem je proces hubnutí a redukce tuku založen, co je nevyhnutelné a co naopak nevyhnutelné není. A tato situace je velmi smutná, vzhledem k tomu, že právě ta většina žen, se téměř celý svůj život o nějaké hubnutí, formování či změnu kompozice postavy snaží.

 Tímto článkem určitě nechci navodit pocit, že správné stravování vzhledem k našemu cíli, je celá věda, ale zároveň se s běžnými ženami denně setkávám a mám možnost vidět, jak jsou zamotané v pavučině informací, které neumí třídit a selektovat (a upřímně, vzhledem k článkům uveřejňovaným v různých ženských časopisech či blozích se ani nedivím.  A proto je na místě zmínit, že bys měla číst a sledovat třeba blogy, časopisy, stránky a lidi, kteří tím nějaký ten pátek žijí, mají výsledky a vědí o čem mluví. .). Některé o tom žádné informace ani nemají a jejich znalosti v této oblasti jsou na úrovni: „….jedna paní řekla…“ a „….na bazaru pro ženy nabízejí nějaký detox na hubnutí, má s tím prosím někdo zkušenosti ?…“

Takže, stručná předmluva by také byla a věřím, že mnohé jste zvědavé, co je vlastně na pár větách výše tak nesprávně a zavádějící. A zřejmě jste nějakou z těch vět, alespoň jednou v životě použili i vy, že?

  1. Na čem je založeno hubnutí
  2. „Zázračné detoxy“
  3. I zdravé potraviny mají kalorie
  4. Nevzdávejme se věcí, kterých se vzdávat nemusíme
  5. Mohu jíst i po 20:00?
  6. „FIT“ potraviny
zdravá strava

Na čem je založeno hubnutí

Tak alespoň v krátkosti: Hubnutí je založeno na velmi jednoduchém principu a tím je kalorický deficit. To znamená, že musíš více energie vydat, než jí přijmout (v jídle). Velké, jediné a neměnné tajemství odhaleno! Logicky (nelogicky příklad), pokud chceš, aby voda z vany odtekla, ale zároveň do ní voda i teče, tak v konečném důsledku musí do vany téct méně vody, než z ní odtéká.

Můj tip: Přidej si do jídla pár kapek CBD Denního oleje, který se postará o tvou psychickou a fyzickou pohodu. Hubnutí ti určitě půjde o kapku lépe.

„Zázračné detoxy“

A tedy tajemství detoxu, zázračného prášku či čaje: pokud nějakým čajem či nápojem, který má cca 100 kalorií nahradíš jídlo, ve kterém bys normálně za běžných okolností přijala 600 kalorií, tak přijmeš najednou o 500 kalorií méně! Nebo pokud k zakoupenému detoxu dostaneš i jídelníček, díky kterému jsi v kalorickém deficitu, tak hubneš díky tomu, že jsi v kalorickém deficitu a ten detox či čaj můžeš vyhodit (pokud pro tebe nemá jiné benefity).

I zdravé potraviny mají kalorie

A dostáváme se k další často vyslovené větě: proč, když jím zdravě, stále nehubnu? Protože i zdravé potraviny mají kalorie a většinou ne méně než ty nezdravé, občas i víc. Samozřejmě, zdravé potraviny jsou nutričně bohaté, mají vitamíny a minerály a obohacují tvůj život a zdraví mnohem více, než ty na opačné straně. Ale jen tím, že konzumuješ výlučně zdravé potraviny, aniž bys byla v kalorickém deficitu, prostě nezhubneš. Já vím, smutné…

A co ty zdravé nature nepražené a nesolené oříšky? Namísto dezertu pojídáš v kanceláři nebo večer u telky jen oříšky a stále nic? Tak opět smutná zpráva, která navazuje na informaci výše, oříšky jsou sice zdravé, ale jelikož obsahují zejména tuk, jsou i velmi kalorické a předpokládám, že asi stejně jako ten dezert (i když samozřejmě, opakuji, mají daleko více benefitů než zmíněná sladkost) .

Nevzdávejme se věcí, kterých se vzdávat nemusíme

Další ze zmíněných bodů je, že se zbytečně vzdáváme věcí, kterých se vzdávat absolutně nemusíme a děláme si to tak obtížnější, nezvládnutelnější a jen si celý proces hubnutí nastavujeme na rychlý zánik. Logicky, pokud si zakážeš všechno, co máš ráda a naordinuješ všechno, co ti nechutná, tak hádej, jak dlouho to zvládneš? Nemusíš se toho zřeknout, jen méně vhodná jídla trošku omez, zařaď do jídelníčku více těch prospěšných a nutričně bohatých, připravuj si to všechno tak, aby ti to chutnalo, a aby to pro tebe nebylo jako za trest, dodržuj mírný kalorický deficit, případně kalorickou rovnováhu, zařaď do života pohyb a zvládneš to tímto stylem i… navždy, proč ne?

Mohu jíst i po 20:00?

To opravdu jíš i po 20:00? Tak z toho jsou lidé běžně překvapeni. Já jsem zas překvapená, že jsou z toho překvapeni… A proč ne? Dané jídlo nemá ve 20:00 více kalorií, než mělo v 10:00. Samozřejmě, jsem pro, když přijmeme více energie z jídla tehdy, když ji více potřebujeme, a to v práci, před nebo po tréninku. Ale v první řadě si to zařiď tak, aby to vyhovovalo tobě.

„FIT“ potraviny

A co ta proteinová či müsli tyčinka? Častokrát je konzumujeme z přesvědčení, že z takových věcí se nepřibírá. Ale jelikož jste se dočetli až sem, tak už tušíte, že i ta má kalorie (většinou i více než klasická sladkost a zjistíš to jednoduše, porovnáš-li si tabulku nutričních hodnot na obalu). Dokonce kalorie, které se také počítají mají i ty potraviny s velkým napsáním FIT. Také recepty „bez výčitek“.

 Jsem pro, pokud si tu tyčinku kupuješ ne v domnění, že kalorie z ní se prostě někam zázračně vypaří, ale z důvodu, že je lepší přijmout něco, kde je i přidána bílkovina, (protein) případně dnes populární „zero“, které mají méně sacharidů a přidané bílkoviny. Ano, je to lepší možnost, pokud si na to, co jíš, dáváš pozor a snažíš se přijmout méně cukru a více bílkovin ve stravě. Případně, klidně i sacharidovou müsli s velkým množstvím cukru, jen ať o tom víš a ať nežiješ v sebeklamu, že netušíš, proč nehubneš.

A abych vás neunudila a abyste byli schopni všechny tyto informace nasát, tak vás jimi na dnes víc zatěžovat nebudu.

 Pevně ​​věřím, že jsem ti vysvětlila alespoň pár skutečností, ve kterých si možná vědomě, možná nevědomě lžeš, případně jsi o nich ani netušila a možná i tebe tato přesvědčení brzdí v progresu a snaze zredukovat nějaký ten tuk.

Už „jen“ to aplikovat a šířit dál!

Autor: Fitness Coach a IFBB Bikiny – Michaela Kanuščáková

Přečtěte si také:  Recept – Nápoj na imunitu

banner CBD oleje
Comments

There are no comments yet.

Napiš komentář